kreativaamigurumi

Alla inlägg under maj 2011

Av Johanna - 31 maj 2011 16:03

Hej på er alla glada snart är det sommar-lov! Då kommer det tyvärr inte komma så många inlägg,är ute & virkar,är vid villan,på resa med Super Gonzo (min virkade panda) Jag ska snart virka en stooooooooooooooooooooooooooooor panda som är 40 CM  XD Det blir mycket jobb.Men ny har jag gett min utomjording till min kompis Amanda.Hon blev gald av en glädjespridare från en vän,nu virkar jag en bäver åt min andra kompis Jessica.

HA DET GÖTT!

Av Johanna - 26 maj 2011 10:33

Hej nu har jag äntligen börjat virka en sköld-padda ur boken Virka Amigurumi

av Mia Bengtsson. Visst är sköld-paddan på omslaget sööt? 

Men nu måset jag fortsätta att virka så

BYE BYE

P.s Kan ni kommentera? 

Av Johanna - 25 maj 2011 18:45

Hej på er! Nu har jag gjort en ny amigurumi! Fast den har inga ögon ännu,eller den är inte helt sytt fast ännu.Men jag håller på att hitta ettpar barnsäkra ögon.OJ Där e dem ju! jag hittade dem. Det var ju bra.Bilder på den nya amigurumin kommer lite senare + mönstret med.6 Varv av den amigrumin är från Mia Bengtsson's andra amigurumi bok,jag tänkte göra en apa då,men den blev så ful att jag tänkte jag kunde skapa en egen amigurumi.Det är en liten brun & vit utomjording,

Ha det gött

Johanna

Av Johanna - 24 maj 2011 11:06

Hej på er alla glada sötnosar nu håller jag på att virka en egen figur som jag har kommit på själv.Den är jättelätt att göra & jättekul! Den har 29 varv änsålänge med några smygmaskor & popcorn maskor.Och byter lite färger hit & dit.Men det mesta är nog bara fasta maskor.Bilder på den dyker snart upp bara jag hittar en kamera.Och då börjar Pandalinas äventyr! Så håll utkik.Det kommer alltid en ny header varje vecka som jag har gjort själv.Men snart blir det en utlottning.Så ha det gött & virka loss!   

Av Johanna - 18 maj 2011 08:12

Hej på er alla snyggingar XD Hur har ni det idag rå? Hoppas alla mår bra & har det kul.Jag vaknade klockan 7 fasst jag börjar 10   Inte kul.Men läg & dra mig till klockan 17 över 8 XD Har inte så mycket mer att skriva förutom att Pandalina sover.Vill ha detta men det är redan utlottat på Mia Bengtsson's egna blogg.Besök gärna den,för då tror jag hon blir glad.Den heter En kreativ liten blogg.Och då vinner man allt detta förutom att det är redan utlottat. XD Denna bild har Mia Bengtsson fotat så det är inte jag.Kram på er Johanna & Pandalina.





Av Johanna - 17 maj 2011 19:41

Hej nu har denna blogg startat.Jag har virkat massor,men önskar att jag hade en panda lik Mia Bengtsson's.Den är såå himla underbar fasst jag älskar nog min egen alltid.Ny header kommer snart.Och kan ni gissa vem det här är hon är min idol: vet ni vem det är? Kommentera vem ni tror eller vet det är.Nå jag bor i Finland men vill bo i Sverige så jag kan få träffa hon!!! Hon måste bara lära mig virka en panda! Den pandan jag har,har min snälla mommo virkat åt mig XD Mia om du läser detta kom till Finland & träffa mig please.

Kram

Johanna & Pandalina 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En söt amigurumi blogg för alla åldrar!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du mer?
 Choklad
 Virka
 Sticka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards